I väntan på "vaddå"!

Här går jag i förskingringen och väntar på operationen den 1/10. Under tiden har jag tagit diskmaskinen i besittning. Detta innebär att när den är klar med disken är det min uppgift att plocka in i skåpen.
Jag uppskattar att kunna göra nytta med de förmågor jag har just nu.
Raggmunk vet ju alla att jag anser vara ytterligare att av mina uppdrag. Sagt och gjort, jag beställer potatis
osv till hemmet och börjar steka dubbel sats.
 
 
 
I år har luktärtorna inte varit så många. Detta beroende på att familjen varit splittrad mellan två länder och sådd och vattning har varit ...så där! Tackochlov har David varit behjälplig och låtit sakerna överleva.
Här är nog sista luktärten för året.
 
 
Har varit mer och mer anfådd under veckan så igår (söndag 14/9) hämtade Cajsa bilen. Stuvade in mig och rullstolen och åkte till St:Göran (igen). Jag fick genomgå alla koller inklustive lungröntken. Inget ödem, inga pneumecocker, 95-100% syresättning, inget förhöjt CRP o sv. Dessutom högsta blodtrycker jag någonsin haft...120 övre! Alla mätningar bra alltså men det är ändå obehagligt att jag är så anfådd.
Nå väl! Jag tar dagarna som de kommer med en natt emellan och hoppas det går undan till den 1/10. Därefter får jag se vad som händer med mig och hur allt hänger ihop.
 
 

Kommentarer
Postat av: Marita L Stark

Hej Ulla! Hoppas ni har lika härligt sensommarväder som vi i Gävle. Hälsade från dig till "de nya i Beryls lägenhet" som blev så glada och hälsar tillbaks. Nu är det snart 1/10, bara drygt veckan, tills du kan få din operation och lite lindring för konditionen mm. Så önskar dig lycka till och god bättring redan nu <3 :-)

2014-09-19 @ 20:01:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0