Högtidsdagen

Så blev det nytt år och min 90-årsdag närmar sig. Planerade festlighet på Soldathemmet och den 5/1 blev det av.
78 personer blev vi och allt var väldigt lyckat. Underbart att få träffa alla vänner och släktingar från när och fjärran. Mina fyra barn med resptive och några till,såg till att buffén och arrangemangen flöt fint.
 
 
 
Själv flyttade jag omkring och blev hela tiden uppvaktad, sittande i någon fotölj, medan andra ödmjukt gav sina gratulationer av skilda slag. Erik garanterade mig frihet att slå runt på någon önskning.
 
 
Min trogne accompagnatör från unga dagar och fortfarande. Yngve, som gjort till min signaturmelodi, "Mademoiselle de Paris", komponerat egen sång för mig och var,i tillsammans med ytterligare 6  gossar, ledare för vår musette-ensemble där jag sjöng franska sånger.
 
Här, ett av mina "barnbarn". Samuel som, inom kort blir 50 år. Han o mamma Birgitjta,
bara ingår i vår familj-2
Och som sagt många många fler.
 
 
Lokalen fylldes med SÅ många kära vänner. Jag tror att även dessa överraskades av att möta vänner, man inte ser varje dag. Tilllsammans blev vi där 78 personer.
 
Veckorna går och jag planerade åka till Stockhom med riksfärdjänsten igen. Dessvärre ville min kropp något annat. Jag tillbringade en vecka på sjukhuset iställe och fick mina mediciner inställda lite bättre.
När jag blivit utskriven kom Cajsa och flickorna över helgen. Därefter följde jag med till Stockholm.
 
 
Som traditionen bjuder skall man balkonfka när vårsolen tittar fram.
Men något varmare och mysigare tyckte Meisi och jag att det var i soffan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0