Nyår och födelsedag

När familjen Gotthold Bergman skulle tillbaka till Stockholm följde jag med som jag brukar. Litet enkelt för mig att smita undan från en helg till, samt min födelsedag. Jag är en fegis och har tagit chansen flera gånger.
Andreas tittade in för att hämta upp sitt kvarglömda SL-kort som jag tagit med från Gävle. Han hade också tagit hem nya glasögonbågar som vi försökte vara smakråd för. I gengäld hjälpte han mig med korsordet.
 
 
Och hos den generösa familjen på Jaktvarvsplan, samlas många som vill fira nyårsaftonen. Alla är dessuitom , sedan länge, mkt goda vänner även till mig.
 
Den stora, centrala lägenheten är idealisk för många vänner i alla åldrar. Allt blr planlagt och genomfört för fest. Meny, dukning och  arbetsinsatser finns. Bordets blomsterderation är lysande.
 
Medan vi blir överväldigade av fyrverkeriernas mångfald runt huvudstaden, följda av stora, ljudliga explosioner, meddelar Cajsa mig att nu kommer "Nyårsklockorna" framförda av Jan Malmsjö. Själv har jag under 20 års tid under min amatörteaterverksamhet, framfört Tennyson på de flrsta tänkbara platser i Gävle. Jag frapperas över den frihet Malmsjö har att utföra innebörden i mer eller mindre röriga och blandade former.
 
 
Hur som helst - vi vill samtliga, unga o gamla önska varandra allt Gott för 2013. Vi kan inte nog tacka för en fantastiskt genomförd nyårsafton. Ingen vill egentligen sluta 0300, fast vi startade 1800.
 
När fyrverkerierna lagt sig trodde vi allt var lugnt för att börja 2013 men ack så fel vi hade.
Under kvällen hade några gose-sugna gäster gullat med hamstern. Däremot hade det lilla djuret hittat en utgång i den lucka de glömt stänga. Två dagar senare hittades han dock något medtagen under diskbänken.
 
 
Denna glada nyhet inträffade då på min födelsedag. Under dagen anlände flera härliga gäste med presenter och glada tillrop, så också lilla Charlie som generöst delade ut kramar och kunde tänka sig  följa med en alldeles ny tant och vinkade glatt "hej då" till sina föräldrar. Här lyckas jag dock locka honom kvar.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0