Julhelgen

 
Plötsligt stod julen inför dörren igen!
I fysen låg redan 100 köttbullar och revbensspjäll. Pepparkaksdeg hade jag levererat i olika riktningar men missat göra någon till mig själv. Däremot lyckades grilliering av skinkan. Cajsa har verkligen ärvt konditor-pappans talanger.
 
Den måste naturligtvis noga kontrolleras innan den hamnar på julbordet.
Den passerade utan anmärkning.
 
Passade på att önska God Jul till Erik innan vi åkte vidare till Peter och Marianne.
Själv hade jag nog varit tillräckligt snäll i år för jag fick ett silvrigt vackert paket.
 
 
 
Just när vi var klara med alla uppdrag och skall åka för att träffa alla hos Peter och Marianne, brakar Elviras "skovärmare" och ett tunnt fett pulver sprider sig över hela hallgolvet. Hej svejs så far dammsugaren runt och vi kan strax kasta oss i bilen med sillsallad, lax och allehanda varar.
 
 
Eftermiddagen inleds med Kalle Ankas Jul. Bänkade i soffan noterar vi censuren av dockorna i tomteverkstaden. Detta är något Disney fattat eget beslut om. Vi fattade nog inte riktigt varför.
Därefter blev det julbort och mätta och glada var vi när tomten knackade på dörren. Charlie var inte helt övertygad om att släppa in honom. Men efter att alla vuxna kramat och hälsat tomten välkommen kunde Charlie tänka sig hjälpa till med julklappsutdelningen. Till slut var de kontanta och tomtens knä blev en trygg plats.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0