Julen är här!

Har varit sargad i ryggen den senaste tiden och var osäker på hur julen skulle bli. Med stöd av vänner  släkt och min underbara doktor, är jag nu lite rörligare och gladare. Min fåfänga har förbjudit mig att införskaffa rollator men efter att Marita hämtat upp en på prov ur källaren har jag nu lånat en inomhusvariant av Anne Christine. Måste erkänna att den har varit ett stort stöd. Men tomten och jag måste få pusta ibland.
Klockan tre på julafton satt vi bänkade framför Kalle Anka som vanligt. I år var vi en liten skara jämfört med tidigare år. Men mysigt ändå.  Senare anslöt även Anne-Christine till julmat.
 
 
På juldagen gjorde vi så lite som möjligt. Elvira passar på att få fötterna iordninggjorda. Och jag har inget emot detta. I utbyte gjorde hon mina naglar fina.
 
 
På Annandagen kom Bernike med familj med nybakad äppelkaka. Roligt att se dem. Det blir inte så ofta nuförtiden. Edor hade fått en karta med mustascher i julklapp och tillbringade dagen med att prova alla.
Här har vi kanske..Hercule Poirot?
 
 
Så kom en vardag och jag, som inte varit ute på 1 och 1/2 vecka, drog på mig kappan och åkte till ICA Maxi.
Där kunde jag och min onda rygg åka rullstol och botanisera bland all make up, som jag har slut på.
Är nöjd med juldagarna och börjar nu planera min 90-års dag på Soldathemmet den 5/1!
Välkomna på Öppet Hus!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0