Vårdagjämning

I lördags deltog jag i årsmötet vid Hälsinge Regementes Kamratförening.
I måndags tog jag SGS bussen till Stockholm för årsmöte vid I 14 S.
Vid ett tillfälle står jag och pratar med Cajsa, står och håller en av Elviras tröja i handen . Av gammal vana börjar jag kränga på mig tröja, i tron om att det är min. Tja...vad skall man säga...?

 


På tisdagen var det vårdagjämning och jag och Cajsa gick ned till Kungsholmstorg. Vi besöker Engströms trikkåhandel grundad 1928 Där finns allt man kan tänka. Laxrosa höfthållare till tuffa baby kläder. Där hittade jag den svarta toppen jag behövde till kvällen. Svart med strass uppå! Passade perfekt!





Så på kvällen ett kärt återseende. Claes kompis från tiden som flygvapenpojke vidare under värnplikts- och officerstiden, Anders Jansson. Så kul att träffa  mina "pojkar". Der är nu han som gör att vi i I 14 S kan forstätta träffans på Högkvarteret.




Dagen efter hade mina "flickor" anspråk på både raggmunk och hönökaka!
Elvis och jag fikade gärna i vårsolen på Jaktvarvsplan.
Här har jag äntligen hört BOFINKEN!! Nu är det vår!



Kommentarer
Postat av: Christer

Roligt att du fortfarande håller igång.

Var till Peter och köpte en soffa i veckan och naturligtvis kom du upp på tapeten.

Vill gärna bjuda ut dig och Erik till nya huset i Engesvik på en vårfika snart.Vi får väl försöka planera in detta !

Hälsningar Christer

2012-03-23 @ 12:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0