Propplösare

Tjohooo!!

Idag var jag åter på HC efter två nätter med Cerosol i örat. Den första sköterskan försökte spola 4 gånger med STORA sprutan, men proppen satt som i ett städ (ha, ha örat). Hon hade en kollega som hon ansåg, var bättre på dessa proppar och som hon hämtade. Kollegan kom och pumpade ur sprutan i omgångar och så småningom visade sig blygsamma resultat. Alternativet var att doktorn skulle ta "sugen" och dra ut eländet. Hon fortsatte envist och -  Se - där kom det hela i flera omgångar. Jag ropade till Cajsa, att hon skulle komma och se men hon avböjde vänligt,  men bestämt. Trots hennes tidigare arbetserfarenheter från Akademiska sjukhuset, är detta inget hon anser sig njuta av. Jag själv blev helt imponerad av hur mycket man kan få plats med i ett öra.  Bomull, plåster, skridskor, radioapparater - Ja, kort sagt,  hur mycket som helst!!

Det hela slutade med, - Att - Jag HÖR ! Fantastiskt!! Tänk på det, Ni,  som är i farosonen!

Levererade litet bruna bönor till brorsonen Bengt, när jag ändå var i gasen. I kväll har vi ( d v s Cajsa) fixat färg och slingor i mitt hår. Cajsa, med Elviras hjälp,  städat hela lägenheten och skypat med Belgrad.

Och tyvärr Bernike,  - Blir det ngt sommarbröllop i sommar, blir det faktiskt inte mitt! Och - Tack för det !


I fortsättningen torde följa reportage kring mina ögon, inklusive "gula fläcken", Fortsättning följer. . . .



Ja egentligen inte fortsättning, snarare tillbakablick. Tidigare har jag sett en reklam, där en kvinna snurrar runt i en virvel o städar hela huset på 0-tid tack vare ett skurmedel. Jag skulle vilja likna Cajsa vid den snurren. Hur orkar hon? Halva dagarna servar hon mig med hus o hem, med transport av mig till ICA Maxi eller butiker i city, den andra halvan tilbringar hon med Anki på precis samma sätt. Dag in o dag ut o tack vare att hon får disponera Claes bil förstås. Ofta ser hon till att jag får ha mina två döttrar här i mitt hem samtidigt.

Elvira är en stjärna, för hon lägger absolut inte beslag på sin mamma, utan är mest nöjd med mitt sällskap eller njuter av lugnet när hon får vara själv. En av de sista dagarna hade jag glädjen med en mysig stund med mina båda döttrar o två barnbarn dessutom, nämligen den äldsta o den yngsta. Kristofer 44 år o Elvira 13.

Som jag sagt tidigare, avslutas veckan med packning , tankning av bil, Cajsa med dammsugare o Elvira häftigt skurande mitt badrum.

Själv står jag då och glor ner i diskbaljan och tycker mkt synd om mig själv för att dom sticker snart. Men va´då?
Snart invaderar jag hos dem, så det så !  

Kommentarer
Postat av: Bernike

Gillar kommentaren om att leverera bruna bönor i gasen. :) Bra jobbat!!



Ha en bra helg!! KRAM <3

2012-03-02 @ 15:27:58
URL: http://fulaankungen.blogspot.com
Postat av: Gilla

Härligt härligt!!

2012-03-09 @ 14:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0