Vrickat eller virkat?


Idag fick jag besök av 3 energiska damer med nya idéer o en mängd garner.  Man tänkte sig få undrvisning i konsten att virka rutor i olika färger o så småningom få 3 s k "farmorsrutor" till plädar 14 ggr 16.

Alla kämpade friskt o jag tror nog att det kommer att lyckas. Marianne är inte just nu den mest entusiastiska eleven, men med viss assistans har hon början till ett ex. Vi jobbade 2 tim med Peter som assisterade med kaffe o efterföljande disk.

Det finns redan nya idéer om kommande plädar i nya färgmönster. Mitt förslag är ju att först få till var sitt ex av nuvarande form.

Den som lever, får se!




Intresset är ändå märkbart.


Kommentarer
Postat av: @lex

Kom igen när ni kan göra en virkad munk-kompis. Det kan jag... Typ... :)

2011-03-27 @ 22:37:50
URL: http://alexblondie.blogg.se/
Postat av: Marianne

Tack för bra undervisning.Såg framför mig innan jag virkat 62 lappar,övergått till

grytlappar som jag nu kämpar med.

Peter förundras över dolda talanger

2011-03-29 @ 20:44:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0