Skolstart o födelsedagar

I tisdags tog jag SGS bussen och drog till Stockholm igen. I packningen fanns Gulaschsoppa, köttfärssås, saft från röda vinbär (till gelé) och maniol. Man måste ju se till att barnen inte svälter när inte mamman är med.
Det var skolstart för Elvira så vi försökte hjälpas åt med bokinslagningen. Transparent plast var inte helt lätt att få snyggt och slätt runt böckerna men skam den som ger sig! Alexandra hade redan börjat veckan tidigare så hon klarade sig undan plasten.


Jag var ute och shoppade en hel del och promenaderna blev timlånga. Bra övning men tröttande.
På torsdagen var det dags för Alexandra att fylla 16 år.

Terrordådet på babyproffssen. Det handlar om att minnet är kort. Cajsa o jag hade ärenden på flera ställen: Åhléns, In o Finn och Babyproffsen. När vi var åter i hemmet saknades en påse med rätt stort innehåll. Cajsa satte igån tfn-frågandet och naturligtvis fick hon napp vid det sista av målen. Hon tog cykeln o blec väl bemött, men personalen hade haft en hel del huvudbry. Man hade upptäckt en påse avställd mitt i affären och fick först "onda aningar", Skulle man kontakta polis? Var det en bomb? Men med förenade synpunkter vågade man sig fram. Vi hade ju båda irrat runt efter babysaker o påsen blev kvar. Slutet blev ändå en glad o annorlunda upplevelse.




Hemmagjord tårta och släkt o vänner kom för att uppvakta. Dagen innan hade jag bakat Rimbobullar.
Här är jag med några favoritkillar jag känner. John, Erik o David!

Charlie, David o Oscar! Förstår inte att dom gillar att omge mig så.


På lördagen kom Kerstin och Anders från Timrå. Då blev det fest igen eftersom Kerstin fyllde 80 år. Födelsedagsfest med alla tre Mammas pojkar på plats, Peter med sonen Willy, Mikael o Anders. En fin dag o kväll
där födelsedagsbarnet titulerades Drottning Kerstin med den äran.

På söndagen reste de alla hem, precis som jag skulle. Cajsa skjutsade mig först till Carolinas nya fina lägenhet, som vi kunde konstatera var upprustad och fräsch, samt  mkt inventiös trots den lilla kvadratytan. En hel del mysig möblering och en gullig liten balkong.

Vi fick träffa bror Fredrik med charmtrollen Andrea och Alexander. Jag erbjöds att åka med Alf, Margareta och Gilla till Gävle.  En underbar förmån o tillfälle att få umgås på nära håll, vilket inte blir så ofta.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0