K 1

För precis ett år sen, satt jag i rullstol, fram till den dag jag blev opererad på S:T Görans i Sthlm,
för knäop.

I fredags, 22/10, gick jag utan problem, upp för 4 härliga mmilitära kaserntrappor. Dessutom bar jag i handen 3 st,visserligen lätta, men ändå fyllda plastkassar.
Jag gick ner också så småningom.

Hur Cajsa tog sig upp, fattar jag inte. En rejäl väska på hjul, som knappt ville röra sig ett enda steg.
Där fanns all utrustning för en omfattande show. Sladdar eller kablar på på många metrar, högtalare,
mikrofoner, notställ o jag vet inte vad, Dessutom stora ridåskynken, olika utstyrslar såväl civila som
lottastil. Smink o peruker m m.

Det var 40-årsjubiléum för Kamratföreningen I 14 S. En pampig gammal mäss, bland idel kända ansikten,
goda vänner. Gösta Dahl 94 år,  sedan tror jag blir det jag 87. Måtte man kunna rekrytera yngre för föreningens
fortlevnad. Själv har jag ändå levererat mina yngsta, Claes o Cajsa.

3-rättersmiddag, goda drycker, trevliga bordsgrannar. Mitt emot mig hade jag bl a, Lennart Frick, batch för
länge sen. Och så min nära arbetskamrat på Utb, Staffan Ohlsson. Han som alltid hade röra på sitt
skrivbord, vilket jag en gång ambitiöst städade. Det skulle jag aldrig gjort, för sen hittade han ingenting.

Vid desserten bjöd Cajsa på sin show. Först klädd i den gamla lottaklänningen, med sången Lili Marlene.
Under den hade hon lyckats knyckla ihop svart långklänning. Några av styrelsens herrar agerade snällt
på olika sätt. Två av dem höll upp ett stort grönt skynke medan Cajsa fick av sig klänningen som
har 15 små knappar att få upp. Under tiden distraherade en av gossarna publiken med något diffust
ochvärdelöst snack. Ut kom Cajsa, parodierande Malena Ernman med La Voix, iklädd blond peruk.
Bakom henne rörde sig strikt klädda herrar fram o tillbaka, rätt samtidigt viftande med armar o ben. SUCCE!
Hon avslutade med trumfkortet "Je ne regrete rien" , Piaf.
Jag var den stolta o imponerade mamman.

Väl hemkomna slappade vi av med dryck o tilltugg. Tillsammans med oss fanns Carolina ock Camilla med make. Underbart att få möta Camilla som vi inte mött på länge p g a hennes svåra sjukdom. Trots detta är 
hon samma glada, sprudlande tjej , som hela tiden visar sin obotligt positiva sida.

Vi höll på till tretiden. Då sov seda länge, Elvira o Carolina i dubbelsängen.

Kommentarer
Postat av: Cajsa Gotthold

Ja visst hade vi kul! Men du får sluta hålla mig vaken till tre på nätterna. Jag börjar bli för gammal!

Kram

2010-10-28 @ 20:35:35
Postat av: Gilla

Vi skulle varit där, det hade vi också gillat!

Men kanske inte heller orkat till 3...

Kram

2010-10-29 @ 10:25:04
Postat av: Peter

Ni är otroliga, år efter år, Piaf, Cajsa å jag är något speciellt, efter Gunnars alla betalda pianobarer.

2010-10-30 @ 18:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0