paus

Jag vet att jag haft annat för mig. Det har jag alltid. Om jag ändå hade en sekreterare. På så sätt kan jag ana min egen betydelse, eftersom jag utsetts till detta var jag än dykt upp.

4 barn, 9 barnbarn, 6 barnbarnbarnsbarn o överallt ingifta, släkt o vänner. Jag vill ju så gärna men ändå?

Men nu är mitt finaste vårtecken här - en underbar hängbjörk ute vid vägen. Den är vacker i sig själv, men först blir den lätt violett av svällande knoppar, sen en tunn, skir grönska o snart exploderar den i ren sommargrönska.

Alla fåglar finns här o jag har talat om för dem att mat får man fixa själv nu. Till hösten kommer en talgoxe o knackar på fönsterbrädan o då plockar jag upp automat med frön igen.

Den, för mig härligaste årstiden är här.  Våren!

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Åh vad mysigt det låter! Kram

2010-05-13 @ 08:20:42
Postat av: Cajsa

Du räcker som du är!!



Kram

2010-05-13 @ 23:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0