Lördag 29/5

Elvira och hennes kompis hade uttalat en dröm om att någon gång i livet få åka limousine. Pappan sa helt enkelt: "ja men visst, det fixar jag". Tro det eller ej, där kom en sådan med egen chaufför för att köra damerna till Gröna Lund. Tillbörlig Eskort mötte  vid entrén. Dessutom vann flickorna var sin elgitarr i miniformat.
Nog låter det som en DRÖM? 





En  gammal mormor kan inte få en tub Vademecum tandcreme av den sort hon använt i över 80 år!
Den man tillverkar, helt plötsligt är en klumpig men sladdrig tub där cremen fastnar då o då så man
får peta upp öppningen. Smaken är nästan som förr.
Men - Livet är orättvist, säger Claes, så jag får acceptera.




Det är Mors dag, Anki o Cajsa är hos mig när Claes o Gilla kommer upp Skypen. Jag blir gratulerad
av dem o även av Peter. Presenten är en beställd fönsterputsare som kommer på tisdag.
Detta är också som en dröm, när man hela livet skött fönstren själv.

Peter o Marianne flyttar denna helg från en fyra till en trea o barnen är hemma från Sthlm för att 
hjälpa till. Då hade Cajsa o Elvira turen att få åka med tur o retur. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0