Påskdagen


Idag såg jag bofinken och inte bara en!! En flock utanför mitt fönster. Vårvarmt i luften o jag gav mig ut på en rejäl promenad med Cajsa. Jag har tyvärr dålig träning i detta. Ensam går jag bara till soptunnan. Vi gick i alla fall till kasernområdet och regementsparken. Som sekreterare till regch, hade jag mitt rum på andra våningen här, d v s på bilden, fönstret till vänster under balkongen.




Och minnesstenen  i den vackra regementsparken, med alla fantastiska musiktorsdagar.

Nostalgi!







Är det nu någon som vill följa mig i mina minnen från kaserngården, kan ni klicka på länken som följer. Kanske känner ni igen er själva eller någon kollega eller vän i berättelsen.
http://www.i14.se/ullaminns.pdf


  


Mina härliga barnbarnsflickor firar påsk här och har bestämt sig för att hjälpa gumman TÖ. Sopa litet och börja med hopprepen för att tydliggöra att det skall vara vår nu.

Kvällssupén avslutadesmed en mumsig chokladmousse, som Elvira hade tillagat. Receptet hade hon tagit från TV-programmet "Halv åtta hos mig". Uppiffat med en liten kyckling.




Mysigt att avnjuta vid en brasa i den öppna spisen. D v s spisen kommer från en DVD med ljuv musik spelad av virtuosen Lars Roos.
Inte dåligt.






Den fullt utslagna tulpanbuketten från barnen i Belgrad gjorde inte kvällsmyset sämre.






Detta var påskdagen 2010. Nu ser vi förväntansfullt fram mot Annandagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0