Påskafton



Idag åkte Cajsa till Anki för att dom skulle åka till våra gravar med påskblommor. Mycket snö gjorde att
valet måste bli liten kruka med påskliljor. Väl på kyrkogården visade sig att inga stigar fanns, men med förenade krafter, forscerades den halvmeterhöga snön och  blommor och kom på plats.

Anki provade första gången 2 stavar som stöd o fann detta ganska bra. Hon är ju också väldigt positivt till det mesta. Man undrar var hon får kraften. 

Anki hade läst min blogg o funnit att jag fått negativa kommentarer ang mina steg på gåbandet o att jag trodde det berodde på mina ålderstigna gymskor o hämtade dem för att visa. I förbifarten passerade jag Oscar som genast kommenterade att det liknade försvarets gamla. Det är ju så, försvaret lade ner för länge sen...

Nya skor har anskaffats.






Så följer den traditionella äggletningen utomhus.
Elvira är rutinerad äggletare och fann sina ägg först.



Alex hittar sina så småningom och är klar att fotas i rätt pose.




Själv tyckte jag att det var på tiden att JAG skulle kunna få ett påsk ägg.
Och, döm om min förvåning när det fanns ett ägg bakom en idiotisk snökara!!
Lyckan var fullkomlig!!






Alla prisbelönta samlade.





Sedan följde sedvanlig äggmålning för personal utanför supéförberedelserna.




Kolla in resultaten!!!!


  

Elviz camouflageägg              Alex discoägg








SKÅL OCH GLAD PÅSK!!

Kommentarer
Postat av: Gilla

Snygga äggfinnare!!

2010-04-04 @ 11:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0