önskningar

Ja, är man populär så är man. Det finns synpunkter på att det var länge sen "du bloggade"!

Det är + 6 grader o mulet. Bofinkarna är här, grönfink,  gråsiska, nötväcka o vad man vill. En stor hackspett hänger som en krok under fröautomaten för att få ett frö, många sorter plockar vad som nogräknade talgoxar o blåmesar slänger ner.

Snön smälter från snöhögar som ännu vägrar försvinna. Det blir ändå småsjöar där alla slåss om badmöjligheter.

Det här är vad som händer utanför mitt köksfönster o som fångar mitt intresse året om. Nu väntar jag på den stora hängbjörken, som först blir lätt lila av sina svällande knoppar, så skirt grön o så tungt sommarfylld.

Den här tiden är så hoppfull o fascinerar mig.


Kommentarer
Postat av: Cajsa

Äntligen kommer något nytt att läsa. Apropå bofinkar mm har vi ju någon form av "vrålhök" här på Kungsholmen. Mailar över en bild du kan kolla på och skicka svar om du ser vad det är. Annars kan du ju utlysa en tävling på din blogg!!

Kram

2010-04-16 @ 08:40:30
Postat av: Gunilla

Ja, ibland är det jobbigt att vara populär. Mina läsare undrar vart jag tagit vägen. kram

2010-04-16 @ 10:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0