Debutant

Jag är verkligen en nybörjare på stapplande ben, men rätt envis.  Det är så underbart med alla dessa härliga
 ungdomar om jagar mig. Litet dålig är jag med att kolla  vad som händer.

Jag har ju ändå bara  haft maskinen ca 3 veckor och tavlan har väldigt mycket färger och texter, vilket jag inte är van vid. Jag blir lätt förvirrad.

Dessutom är min kondition urusel efter ca 1 år av handikap som endast, hittills, lösts med hjälp av 2 kryckor. Man frågar sig då hur den svenska vården fungerar. Om jag varit en fotbollstjej?? Men det blev jag ju aldrig.
Dock får jag, i väntan på op, aku-punktur, där jag dels får hjälp med dessa nålar, av en i mitt tycke expert. Hon gör sticken som "om inget hade hänt" och jag kan inte säga hur mkt jst dessa hjälper, men Jenny ger mig med sin egen person,  någon form av trygghet och styrka, som jag tar till mig.

Nu finns remiss hos ortoped och min väntan pågår...


Tisdag 8/9.  + 17 ca o björkarna gulnar rätt häftigt. Inte min årstid, men för närvarande är inte allt i mitt tycke. Hela tiden väntan - på läkbesök, på remiss av skilda slag, på rtg, på aku-p resultat, på ortoped o s v. Då o då ser jag fram mot ngn utflykt för att få hänga å en kundvagn och personligen plocka nödvändiga varor i den. Jag påstår inte att mitt tålamod är beundransvärt.   


Kommentarer
Postat av: Marianne & Peter

Snyggt jobbat Mor! Du kör ju tuffare förkortningar än ungdomarna: mkt, jst, t.e.x. Å tack för i går kväll, det var en fin kväll!

Kram, sonen, d.ä.

2009-09-09 @ 19:19:51
Postat av: Bernike

Hej Mommo.♥



Jag tycker du gör det bra med allt du går igenom just nu. Synd att du inte kan få den vård som krävs.

Just tålamodet är inte min starka sida heller så du har min förståelse till fullo. Hoppas din väntan inte blir så lång den här gången.



Kämpa på! ♥♥♥



// grodynglet

2009-09-09 @ 20:11:11
URL: http://fulaankungen.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Kul att du är tillbaka på bloggen, vi har också saknat dina inlägg, samtidigt som jag vet att ibland blir det inte av. Du har många läsare redan, visst är det kul!

Det är tur för både Dig och oss att du är envis, i alla avseenden!

Kram från Belgrad

2009-09-11 @ 08:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0