Åter till bloggplatsen 5/11

Ja, tack Cajsa för vikariatet. Mycket fylligare än mina kommentarer. Kanske får Du bli min sekreterare av värsta sorten.


Här vinkar jag adjö till St:Göran


Min verkliga insats igår bestod, enligt min mening, av att jag forcerade 10 trappsteg upp till hissen, med hjälp av en krycka  och ledstången. Uppriktigt sagt menar jag att jag knappt genomfört ett sådant krafttag tidigare. Små ylanden för varje steg och nära nog ett yrselanfall på översta steget. Men jag fixade det.

Änligen åter vid datorn!


Sedan blev jag som vanligt uppassad av Cajsa. Rum med sängplats klar. På det lilla bordet en liten ros i vit vas och en svensk flagga. Bara att kasta sig i nästa lyxtillvaro. Komma med all sorts beställningar.Och serverat på en tjusig sängbricka som man såg på gamla svenskfilmer med exvis Sickan Carlsson.


Underbart att ha kommit så långt.


FREDAG 6/11.

Natten lugn.Cajsa trollar med knäna så bädden höjs o sänks efter behag. Medicin delas ut. Det är jag tacksam för eftersom jag glömmer vilket jag tog sist. Eller beror det att jag blivit totalt slapp o lat.

Men medicinsprutan fixar jag själv!


Men David var inte så morsk. För säkerhets skull tog han rullstolen. Berättelsen om operationen blev för mycket för honom.
Han lämnade oss och reste till Gävle.

Kvällen mynnade ut i en myskväll med de bästa av program TV presterar, nämligen Doobidoo o SKAVLAN.

LÖRDAG 6/11

Vaknar 0500. Ut till toaletten meddelst BETA-stöd, det hittills bästa. Forflyttar mig sakta, lyfter onda foten o rullar den från häl till fot. Slarvar ibland, men får genast på Moppe av Cajsa. Jag törs bara lyda.

Hennes program är odiskutabelt: 

Vacker frukost på säng. 
Av med kläderna. (Även kvarglömda från sjh).
Med rullstolen över 2 dcm hög tröskel till badrummet.
Maka över rumpan,från rullstolen, till den beställda sitsen med stadigt handtag, lagd över badkaret.
Sittande där med stadigt tag om handtaget, slänger jag elegant över först det s k friska benet till badkaret och sedan med ett frustande "posch" det motsträviga högra.
Tvätta håret o duscha.
Samma väg tillbaka in i frottéhanddukarna.
I sängen med nya kläder byter Cajsa medhavda specialplåster över op-såret o trycker, mot min vilja, på mig den omöjliga stödstrumpan.

P U S T --- hur orkar HON? 
 
Själv drar jag in i dimman igen....... 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Jisses vilka framsteg, och med rasande fart för oss som läser, kanske det tar lite längre tid att vara mitt i händelsernas centrum.

Bra jobbat! alla inblandade!

Kram Gunilla och Claes

2009-11-08 @ 20:42:36
Postat av: Anonym

heja på ulla från marita.

2009-11-09 @ 12:32:01
Postat av: Bernike

Fina mormor! Du är så duktig.♥♥♥

2009-11-09 @ 16:39:21
URL: http://fulaankungen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0