Lördag 5/12

Utan förvarning meddelar Cajsa att hon avser att vara här lördag-söndag och för att få ut så mkt som möjligt kommer hon att dyka upp kl 0900 lördag. Hoppsan! Full av energi och produktiva idéer och med hjälp av bror Claes fordon, vänder hon  upp o ner på oss.

Shopping, städning, tvätt, träffar med syskon, släkt o vänner. Allt i en omtumlande o trivsam verksamhet. Jag säger det igen: Hur orkar hon? Och vi bara hänger med och vet inte riktigt vad som sker på ett dygn.

Väl hemma hos mig blev det bl a besök på ICA Maxi, där jag, hängande på en kundvagn lyckades plocka med mig massor av saker jag saknat eller som behövs inför stundade storhelg.   





Behövde bl a blommor till en jultomte med liten kruka. En mellanstor prydnadsen blev bra.



Tänk hur enkelt det är  med biltransport och all tänkbar assistans!

Och nu är min tvätt körd, min spis skurad  ovanpå, bakom , inuti o under. TV-damer "Rent hus" - släng Er i väggen.





Kommentarer
Postat av: Gunilla

WOW!!!

2009-12-06 @ 17:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0