Da´n före doppareda´n

Jul, Jul strålande jul....Just nu sent på kvällen,när jag som bäst försöker få till en rejäl, hyperhackad sillsallad, skall jag samtidigt skapa en blogg, just i det ögonblick när mitt huvud är tommare än vanligt och ryggen lagt av. Men dagen har varit som vanligt när min ymniga familj tittar in, ringer. SMS-ar eller så. Men julstöket pågår hyfsat och vi får alla i oss litet näring. Underbara småländska isterbarnd. Tillsända från min Monika ("Moika") från Mormors Småland. Varje jul skickar hon detta till mig och jag och min familj får tillfälle att njuta barndomens smaker! 
Besök med julhälsningar har blivit fixade bl a hos Babsan o Hillevi. Cajsa, Anne-Christine och Gustav var på kyrkogården och gjorde julfint. Nicklas kom och blev jul-klippt av Cajsa.



Under Cajsas befäl sköter flickorna klädsel av julgran. Mikael har skickligt fått ordning på den julgran som Marita o jag stympade förra håret.



Naturligtvis övertar jag befälet och kan inte låta bli att  "peka med hela handen" för att rätta till vissa dekorationer. (Notera min stilenliga tomteluva).



Så...hackelihack och ...vispelivisp, har jag snott ihop sillsallad, julgröt mm för morgondagens julmys. Skönt att vara förberedd så vi i lugn och ro ta oss till Peter o Marianne för julfirande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0