ANNA-dagen 9/12

Idag går operationen av Anne-Christines inplantat med hörselhjälp av stapeln i Uppsala. I gårkväll sände hon mig SMS, som berättade att op skulle ske från kl 0800 och att allt skulle genomföras under 7 timmar. Ett arrangemang bakom vardera örat och som skall kunna döljas av håret. Tur att hon är klar i huvudet och har ett enastående tålamod. En längre tid har man på Gävle sjh förespråkat möjligheten. Ibland med ett öra, ibland båda. Ibland har man varit övertygad om att endast barn får två. För ett par dagar sedan kollade Cajsa med "Akkis" och fick beskedet att allt redan var överenskommet med op av båda öronen.
Tur att det är vid det sjukhuset op skall genomföras. Jag SMSade tillbaka att hon skulle lita på teamet och lämna allt till dem. Så gjorde jag själv nyligen. Sen går jag här och håller tummarna och försöker få stortårna under foten och försöker vara där hela tiden. Det gör jag så mycket jag vill.

Bernike ringde vid 1630. Hon har haft kontakt med sjukhuset. Anki var vaken och hon var glad att allt gått bra. Nu skulle hon få dryck och mat.

I morgon blir det röntgen 1015 och därefter transport hem.

1730 Cajsa ringde just. Hon sitter på pendeltåget på väg till Uppsala. Hon var ju där även i går kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0